Odwiedż nas

Strona www stworzona przez www.3glowy.com

...chcesz by było extra?

14 czerwca 2024

Każdy początkujący biznes jest jak ziarnko gorczycy

Zapewne wielu z nas zna przypowieść Jezusa o ziarnku gorczycy. Większość ludzi zapytanych, co można  zrobić z gorczycy, wskaże głównie  musztardę, lub dodatek do ogórków, aby były bardziej jędrne. Ziarnko gorczycy jakże niewielkie, choć trzeba przyznać, że aromatyczne. Wszak dziko rośnie w wielu miejscach na całym świecie i zdobi pola. Jednak ma swoją magiczną moc, że gdy tylko  dostanie dużo wody i dobre składniki odżywcze, staje się sporą rośliną, górującą nad innymi roślinami.

 
Gorczyca może urosnąć nawet do 2 metrów wysokości. Co więcej, docelowo daje wiele dobrego, bo system korzeniowy gorczycy spulchnia glebę, a dodatkowo wspomaga glebę azotem . Czy podobnie może być w biznesie? Czy firma powstająca nie jest jak ziarnko gorczycy, rzucone na ziemię? 
Jezus w swojej przypowieści porównuje gorczycę do "Królestwa Bożego", czyli coś dobrego i pięknego, ale jeśli zamienimy "Królestwo" na dobrą firmę, to porada dla przedsiębiorców jest tak bardzo prawdziwa, że nie sposób przejść obok tej nauki całkowicie obojętnie.
 
«Królestwo niebieskie podobne jest do ziarnka gorczycy, które ktoś wziął i posiał na swej roli. Jest ono najmniejsze ze wszystkich nasion, lecz gdy wyrośnie, większe jest od innych jarzyn i staje się drzewem, tak że ptaki podniebne przylatują i gnieżdżą się na jego gałęziach»
 
Człowiek jest niewielkim elementem całego świata.  Tak naprawdę dużo mniejszym, niż ziarnko gorczycy. Wpatrując się w świat i niebiosa można odczuwać, to o czym nauczał swoich uczniów Jezus, a dziś możemy odnieść to do rzeczywistości biznesowej, takiej zwykłej przyziemnej. Gdy patrzymy w niebo, to gwiazdy często są wielkości ziarnka gorczycy, ale to przecież pozorność. Bo to, co widzi nasze oko, nie zawsze jest prawdą, dopóki nie mamy świadomości i wiedzy, z czym faktycznie mamy do czynienia. Świadomość i nauka w biznesie jest napędem do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa, a do tego powinna być dołączona etyka, moralność, pracowitość, konsekwencja, strategia i dobro (czyli dobre nawozy- minerały) , o których jest tak wiele w naukach naszego marketingowego mistrza. Te najmniejsze nasionka gorczycy, to małe przedsiębiorstwa, które powstają dzięki działalności człowieka i mogą być naprawdę wielkie i okazałe. Każde ziarnko ma w sobie duży potencjał i dzięki kreatywności, która jest pokarmem, może rosnąć i rosnąć.  Jakże zastanawiające są słowa, że: " Jest ono najmniejsze ze wszystkich nasion, lecz gdy wyrośnie,  staje się drzewem, tak że ptaki przylatują z powietrza i gnieżdżą się na jego gałęziach» Czy dobre przedsiębiorstwo nie powinno przyciągać innych stworzeń, aby te cieszyły się z jego bytu? Czy nie powinno być miejscem, gdzie dzięki działalności firmy, ludzie będą czuć się bezpiecznie i komfortowo?
 
W niemal każdym biznesie jest tak, że trzeba wiele zrobić, zanim biznes stanie się okazałą rośliną.  Gdy włożymy do tego wiele pracy, bo przecież spulchnić ziemię należy, by roślince rosło się wygodnie, to coś się przecież w końcu wydarzy. Początkowo wszystko jest niewielkie i musimy wykazywać się cierpliwością, o czym często w przypowieściach swych wskazuje Jezus,  Musimy być wytrwali, aby zobaczyć rozwój, a zapewne z tą cierpliwością u większości z nas jest kiepsko, z tą pielęgnacją i podlewaniem systematycznym też nie ma szału, więc roślinki mogą być chore i mikre, a w najgorszym przypadku całkiem nam uschnie i zginą. Warto skupiać się wciąż na możliwościach rozwoju. Podlewać, nawozić, dbać, nie zapominać.
Wszyscy giganci biznesu, jak Google, Amazon czy Facebook, zaczynali jako małe start-upy. Jak spojrzycie sobie na inne duże firmy, to one też kiedyś były przecież małe. Wszelkie sukcesy w nauce i technologii wynikają z cierpliwego i skrupulatnego badania, które często zaczyna się od małych założeń lub prostych eksperymentów. Nic nie dzieje się natychmiast, a niewielkie rzeczy mogą z czasem być wielkie.
Przypowieść o gorczycy daje więc nam świadomość o potencjalnym i niezwykłym wpływie strategii marketingowej na rozwój biznesu. To jaką strategię ma firma, często nie wiedzą sami przedsiębiorcy, więc może warto się zatrzymać i pomyśleć o tym, czym jest strategia i do czego ma nas doprowadzić ostatecznie. Małe rzeczy są tak bardzo istotne, bo mogą stać się czymś naprawdę wielkim. Każde małe przedsiębiorstwo,  może być wielkie po czasie. Są małe elementy, które mogą mieć wpływ na nasz biznes. Bez odpowiedniego nawożenia i pracy przy spulchnianiu gleby pod naszym biznesem, nie możemy oczekiwać super wyników. Bywają też szkodniki, co atakują bardziej narażone rośliny, a szczególnie te słabe, ale to miejsce na całkiem inną przypowieść.