Odwiedż nas
Strona www stworzona przez www.3glowy.com
Wiele firm regionalnych potrafi odnosić sukcesy. Jeśli firma działa zgodnie z wypracowanymi schematami, które od dawna się sprawdzają , to jest po prostu fantastycznie! Ale czy na pewno? Czy to wystarczy, aby mieć firmę, która przetrwa w dzisiejszych czasach?
Jeśli uważamy, że zrobiliśmy już wszystko, to się niestety mylimy. Musimy cały czas obserować, co się dzieje, aby nie przegapić najważniejszego momentu, w którym nasze schematy musza się zminić i musimy wprowadzić, coś przed czym się często broniliśmy. Na przykład wdrożyć media społcznośwciowe, których nie cierpimy i są tylko dla gówniarzy. Sztuką w biznesie jest przede wszystkim umiejętność dostrzeżenia konieczności zmian. Spóźnisz się ... i lecisz w dół, a lecąc w dół łatwo spaść na twarz, a to raczej nie będzie przyjemne. Szczególnie dotyczy to tych mniejszych firm regionalnych, którym daleko do korporacji i nie ma w firmie zbyt wiele osób, które zrobi burzę mózgów.
Była zaprzyjaźniona firma, która swego czasu handlowała używanym sprzętem rolniczym, ściąganym z zagranicy. Nazwijmy ją firmą X. Mieli poważnych konkurentów, którzy także się ambitnie rozwijali, ale niestety nie byli przygotowani na zmiany. Tą drugą firmę można nazwać firmą Y. Firma X zdawała sobie sprawę, że w pewnym momencie rynek maszyn używanych się zapełni, zatem zaczęli ściągać części zamienne, stali się dilerem niewielkich maszyn nowych i podpisali umowy serwisowe. Ilość maszyn używanych na placu w firmie Y była zdecydowanie większa, gdyż inwestowali głównie na zasadzie kup i sprzedaj. Mimo to firma X nie załamywała rąk z zazdrości. Polska przystąpiła do Unii Europejskiej i firma X nagle zaczęła zwiększać swoją przewagę nad firmą Y. Rolnicy bowiem dzięki wsparciu z Unii zaczęli kupować coraz więcej nowych maszyn, które musieli w sumie później serwisować. Firma Y po kilku latach przestała istnieć, bo nie przygotowała sie do zmian, poprostu nie miała strategii i planu na przyszłość, a konsumowała co jest tutaj i teraz.
Podobnie jest dziś z tymi firmami, które nie przygotowały się na trudne czasy, którym dzisiaj jest trudno przystosować się do zmian. Trudniej jest firmom, które nie przeniosły częśći biznesu online. A ten kto przetrwa najbliższe dwa lata, może być pewny, że firma odniesie także sukces w przyszłości.
Pierwszą jest mądra strategia, która na bieżąco powinna być analizowana i dopracowywana. Do której warto wprowadzać nowe rzeczy, Dziś jeśli sprzedajemy, to warto poświęcić więcej czasu na media społecznościowe lub zlecić je firmie zewnętrznej, aby mieć więcej czasu i kolejne osoby z pomysłami do dyspozycji.
Druga rzecz, to elastyczna struktura, możiwość zmian, możliwość szybkiej reakcji na rzeczy nieprzewidywalne (COVID)
i na koniec ta rzecz najważniejsza - trzecia, a mianowicie wartościowi pracownicy. Przyszłość dobrej firmy, to nie tylko szybka adaptacja kadry kierowniczej do nowych warunków w biznesie, ale także szybka adaptacja szeregowych pracowników. Jeśli chcesz w przyszłości odnieść sukces, to szukaj i postaraj się utrzymać w firmie głównie ludzi najlepszych i najbardziej kreatywnych. Takich, którzy nie hamują konieczności zmian i dostosowania się do nowych warunków.
To oni są ambasadorami firmy. Nie bój się także poszukiwać wsparcia na zewnątrz.
Jeśli masz szansę skorzystania z usług firmy, która pomoże tobie prowadzić media społecznościowe jak Facebook lub INstagram, a dzięki dobrej kampanii poprawisz swoją obecność w sieci, Skorzystaj z takich możliwości, bo dziś te dwa światy się przenikają i musisz być SMART.